Prednáška o súčasnom tanci v Španielsku
VŠMU
Cena: Zadarmo
Laura Kumin o súčasnom tanci v Španielsku
Bohatá scéna súčasného tanca Španielska odráža kultúrnu rozmanitosť a politickú históriu
krajiny. Počas prednášky Laury Kumin sa pozrieme na počiatky súčasného tanca v Španielsku
a na priekopníkov, ktorých choreografické hlasy dodali Španielsku špecifickú a živú identitu
na medzinárodných scénach od deväťdesiatych rokov 20. storočia. Budeme sledovať vývoj
niekoľkých generácií tvorcov v oblasti súčasného tanca a ich dialóg s inými disciplínami
a umelcami v zahraničí. Pozrieme sa tiež na štruktúry, ktoré podporujú tanečných tvorcov v
Španielsku a ktoré môžu byť zaujímavé pre umelcov zo zahraničia, ktorí hľadajú rezidenčné
pobyty a iné príležitosti na spoluprácu, či už prostredníctvom výziev na podávanie prihlášok
alebo priameho dialógu. Niektoré z týchto štruktúr patria národným, regionálnym alebo
mestským inštitúciám a iné sú vedené umelcami a nachádzajú sa v menších mestách alebo
vidieckych oblastiach.
Viac o Laure Kumin
Laura Kumin študovala tanec a tanečnú pedagogiku v USA a Španielsku. V rokoch 1989 –
1995 bola tanečnou poradkyňou Regionálnej kultúrnej rady v Madride, v rokoch 1997 – 2011
bola v Teatro Pradillo zodpovedná za tanečné aktivity pre Madridské kultúrne hlavné mesto
Európy v roku 1992 a za programovanie tanca, vrátane vytvorenia piatich produkčných
projektov. V roku 1987 spolu s Margaret Jovou založila Certamen Coreográfico de Madrid,
kde je od roku 2001 riaditeľkou.
Laura podporuje tvorbu umeleckých projektov, je mentorka, učiteľka, moderátorka a
tanečná novinárka, ako aj zakladajúca a stále aktívna členka európskej tanečnej siete
Aerowaves. Viedla štyri projekty organizácie Paso a 2 v schéme Creative Europe, vrátane
projektov Performing Gender v rokoch 2013 – 15, 2017 – 19 a Performing Gender: Dancing
in Your Shoes, 2020 – 2023.
Ako riaditeľka sa spolupodieľa na projekte La Colé pre mladé tanečnice a performerky
a umeleckom programe Esto No Es Un Selfie na stredných školách, ktorý využíva tanec a
tvorivý proces ako nástroje na reflexiu identity. V oboch projektoch pôsobí aj ako učiteľka.
Má bakalársky titul na New York University a magisterský titul v odbore Arts Management na
ICCMU, Complutense University v Madride.