Colectivo Priekopník Veverička/Lívia MM Balážová (Slovensko)
Galéria Nedbalka
Cena: 10 – 15 €
CAMILLE Fragmenty ženy, fragmenty tela, fragmenty diela
Performerka a choreografka Lívia MM Balážová sa zameriava na život francúzskej sochárky Camille Claudel – ženy, ktorá tvorila na hrane geniality a šialenstva. Inšpirovaná Claudelovej cyklickým tvorivým gestom „I do, I undo, I redo“ skúma fyzickým jazykom ženské telo ako priestor zápasu medzi osobným a pracovným, snom a realitou, slobodou a obmedzením.
Performancia je intímnym ponorom do vnútorného sveta umelkyne, ktorú spoločnosť umlčala – a zároveň univerzálnym rozprávaním o (ne)viditeľnosti žien v umení, vtedy i dnes.
Praktické informácie
Cena lístkov: 15 € plné vstupné / 10 € študenti a seniori
Miesto predstavenia: Galéria Nedbalka
Dĺžka predstavenia: 60 minút
Predstavenie:
O DIELE
V roku 2018 vytvorilo umelecké zoskupenie Med a prach dielo eu.genus, ktoré oscilovalo medzi ateliérom, otvorenou skúškou, výchovným koncertom, inštaláciou a performanciou. Lívia MM Balážová zostala fascinovaná skúsenosťou z procesu tvorby a výsledného diela. Rozhodla sa venovať detailnejšiu pozornosť životu francúzskej sochárky Camille Claudel, ktorá bola jedným z inšpiračných zdrojov pri komponovaní eu.genus.
Fragmenty ženy, fragmenty tela, fragmenty diela. Neustále balansovanie medzi zhmotňovaním diela a jeho deštrukciou. Slová Louise Bourgeois „I do, I undo, I redo,“ veľmi presne vystihujú túto cyklickú povahu tvorenia. Je to proces vytvárania, ničenia a prerábania, približujúci Claudelovej vlastnú skúsenosť s umením.
Lívia MM Balážová v performancii pracuje s odkazmi a odtlačkami, ktoré zanechala žena rozkročená medzi realitou a snom, pracovným nasadením, súkromnými tragédiami, slobodou a zajatím v ústave. Aké bolo byť ženou-umelkyňou kedysi? Aké je to dnes? Koľkokrát sa musíme nanovo vymodelovať a preformovať, aby prišlo uspokojenie a naplnenie? A príde vôbec niekedy? Aká je hranica medzi pracovným a osobným? Je vôbec nejaká?
Koncept a performancia: Lívia MM Balážová
Dramaturgická spolupráca: Monika Kováčová
Asistent réžie: Zebastián Méndez Marín
Hudba: Matej Sloboda
Výprava: Juraj Poliak
Technická spolupráca: Lukáš Kubičina
Producent: Rafa Ávalos
Hlavný partner projektu a z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Priestoroví a rezidenční partneri: Divadlo Štúdio tanca, Akadémia umení, Dance Days Chania – IP12 House, Divadlo Pôtoň, Záhrada – centrum nezávislej kultúry
COLECTIVO PRIEKOPNÍK VEVERIČKA
Colectivo Priekopník Veverička založili v roku 2015 slovenská umelkyňa Lívia Balážová MM a kostarický umelec Zebastián Méndez Marín. Kolektív sa zrodil z hlbokého umeleckého spojenia, ktoré sa začalo v mýtickom súbore Ultima Vez pod vedením Wima Vandekeybusa, kde sa stretli ako interpreti v obnovenom predstavení What the Body Does Not Remember.
Budujeme umelecké procesy založené na hre ako tvorivom motore, ktorým narúšame stereotypné predstavy o performeroch a divákoch v rámci scénického aktu. Posúvame hranice tvorby, odstraňujeme akademické nálepky a kladieme dôraz na empatiu, rešpekt a konsenzus ako podmienky pre oslavu krásy v rozmanitosti.
LÍVIA MM BALÁŽOVÁ
Lívia MM Balážová absolvovala Konzervatórium J. L. Bellu v Banskej Bystrici (Slovensko) a pokračovala v štúdiu na SEAD – Salzburgská akadémia experimentálneho tanca (Rakúsko) a P.A.R.T.S. v Bruseli (Belgicko). Spolupracovala s portugalským choreografom Ruiom Hortom, s francúzskou spoločnosťou Kubilai Khan, a v roku 2012 sa stala členkou prestížneho súboru Ultima Vez v Bruseli. V roku 2015 založila Colectivo Priekopník Veverička, v ktorom vzniklo viacero produkcií (#whateveristrendingnow, PRACH/POLVO, La Plancha) a medzinárodných spoluprác, napríklad so slovenským umeleckým kolektívom MimoOs (DoDna, Millennial Magic Mirror), s umeleckým zoskupenímMed a prach (EU.GENUS) a s Divadlom Štúdio Tanca (Čin).
Spolu so Zebastiánom Méndezom Marínom viedla pohybové workshopy Mindcross a Multipartnering – Infinite Synapses na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Rusku, Čile, Nikarague, Mexiku, Kostarike, Paname, Portugalsku, New Yorku, Belgicku a Nemecku.








